overhauled the WWW, the print media?
Please think again on the following: A leisurely breakfast on Saturday morning with the entire family. After coffee and sandwiches are eaten, probably followed by the handle to newspaper - perhaps even a small conflict over who gets it first. Certainly, the idea is typed, but it is proof as stated in particular the daily newspaper in the daily routine of many people integrated.
Two researchers at the University of Applied Sciences Mainz predict now, however, that by 2018 the Internet, the newspaper abgelöst haben wird. Die beiden Forscher Lothar Rolke und Johanna Höhn haben dazu eine Studie erstellt bei der 600 Personen der Altersgruppen 15 bis 19 Jahre, 20 bis 25 Jahre sowie 35 bis 50 Jahre befragt wurden. Etwa 30 Prozent der Leser werden demnach vom Print- in den Online-Bereich wechseln und den alten renommierten Medien den Rücken kehren. Ausschlaggebend dafür sei, dass das Internet vielfältigere Nutzungsmöglichkeiten biete und daher intensiver genutzt werde. Weiterführende Links sind schneller erreichbar als der Hinweis auf Hintergrundliteratur, Online-Shops und Mails effektiver als Bestellcoupons und Briefe. In der Studie heißt das so: "In wenigen Klicks hat jeder User von der Informationssuche in den Entertainment-Bereich or change back. "The most spectacular example of the decline of the print industry is the downsizing of the WAZ Group .
general, the media usage increases in everyday life through the dissemination of the Web, of which the" old media benefit ", however, hardly. Yet Who wants to read detailed reports and reports, this does not usually at the computer to great is the temptation while briefly to check the mailbox or to chat alongside Due to the democratization of the Internet also skepticism whether the credibility of articles.. larger, because in principle it is to write to everyone. This caution is the changing context of reception amplified, because depending on the surfing behavior of a funny video you can jump into a political debate. The high speed is therefore both advantages and disadvantages of the WWW - is read by an extensive breakfast too comfortable on the PC or the economy is not often used.
So write the researchers in Mainz, the print media is not as complete: "It may sound paradoxical, but because the Internet such a great social change drivers (...), is the traditional media to facilitators for the people must be give them guidance "said Rolke the facts. The trend would therefore be a complementary addition through the network. Derzeit befindet sich die Nutzung solcher zusätzlichen Angebote auf den Internet-Auftritten der Zeitungen noch im Anfangsstadium.
Der Hofnarr denkt, dass man noch nicht absehen kann, inwieweit Blogger und Co. in Zukunft tatsächlich die Medienlandschaft mitgestalten werden. Einige Blattmacher, die sich zu sehr der Tradition wegen in Sicherheit wiegen, könnten aber schon bald von der Realität eingeholt werden. Sicher ist nur, dass die Arbeit der Journalisten immer mehr in Richtung "cross media" , also zum Beispiel die Verknüpfung von Text- und Videoproduktion, gehen wird. Die voranschreitende Einführung von "newsdesks" (siehe Bild), an denen möglichst viele Redakteure sitzen, um sich zeitnah über Inhalte abzustimmen, sind erste Zeichen für diese Entwicklung.
Weiterführende Links:
Spiegel-Artikel zur Mainzer Studie
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